NGK på klimakonference

Tirsdag d. 17. november var 1n, vores nordatlantiske gymnasieklasse (NGK), og Troels Stru inviteret af Nordisk Råd til at deltage i den internationale konference Choosing Green, som blev afholdt på virtuelt forbundne scener i København, Stockholm, Oslo, Reykjavik og Oxford.

Vi trodsede november-regnen og indfandt os på Altingets scene i København, hvor vi hørte både fysiske og virtuelle indlæg af FNs generalsekretær Antonio Guterres, Oxfams super seje Emma Holten og en lang række NGO-folk, politikere og klimaaktivister.

Det var et imponerende setup, hvor 1n blev opdateret på klimapolitik og viden om klimaforandringernes påvirkning af Arktis, muligheder og barrierer for at skabe en nordisk union og gode overvejelser om fremtidens grønne jobmarked i Norden.

1n udmærkede sig med relevante og skarpe spørgsmål til oplægsholderne, så vores værter fra Nordisk Råd gentog flere gange, at de ønsker sig et fremtidigt samarbejde med 1n og vil involvere Gribskovs NGK i andre af deres aktiviteter.