Sammen, men på afstand, til fælles Ng B-ekskursion

Gribskov Gymnasiums naturgeografi-lærere beretter fra onsdagens ekskursion:

"Onsdag d. 9/9 var 73 3.g. og 2.HF-elever på ekskursion med skolens tre naturgeografi B-hold. Pga. Corona-restriktionerne var holdene afsted hver for sig og med en halv times mellemrum, men gennemførte de samme observationer og målinger af kysten ved Tisvildeleje. Formålet var at se kystsikringen og kystens processer - og det var der rig lejlighed til, da bølgerne piskede ind mod stranden.

På trods af vejret og Corona-restriktioner var humøret højt, og der var endda overskud til at synge fødselsdagssang til en af ng-lærerne, mens regnen stod vandret ind fra Kattegat.

Ekskursionen er en del af et fælles forløb på tværs af Ng B-holdene, hvor kystens udvikling og kystsikringen langs Nordkysten undersøges. Holdene får også besøg fra Nordkystens Fremtid, og skal til sidst deltage i en national konkurrence om kystbeskyttelse og klimatilpasning langs kysterne.

Tak for en god tur!

Ng-lærerne Malene, Matilde og Asger"