Jul i Bremen med tysk A-niveau

I starten af december var 3g tysk på genbesøg hos vores partnerskole i Bremen. Der var stor gensynsglæde med elever og læreren Jonathan Eicker. Eleverne var med i undervisningen og der blev også tid til en tur til Hamborg og til at opleve Bremens ”Weihnachtsmarkt” med ”Glühwein”.

3g tyskholdet fortæller her en lille julehistorie om deres tur: "I starten af december tog vi på besøg hos vores partnerskole i Bremen. Den første aften blev brugt på at mødes med vores tyske makkere og deres familier. Første dag fulgte vi de tyske elevers undervisning, som bl.a. bød på idræt, biologi, sociologi og historie. Efter skoletid gik turen til centeret Waterfront, hvor vi havde rig mulighed for at udforske de tyske butikker. Hen ad aftenen mødtes vi med de tyske elever og deres lærer, Jonathan Eicker, som gav en rundvisning i Bremens gamle bydel, efterfulgt af en tur på julemarked, hvor vi smagte ”Glühwein”. Tirsdag morgen tog vi toget til Hamburg, hvor vi lagde ud med at tage på Museum der Illusionen. Bagefter spiste vi alle frokost sammen, hvorefter vi delte os i små grupper og udforskede byen samt mulighederne for at forsyne sig med varer af forskellig slags. Onsdag skulle vi tage afsked med vores tyske elever og startede ud med en fælles morgenmad på skolen. Herefter var det tid til at tage afsked med eleverne, før vi igen drog mod Danmark. Alt i alt en spændende og lærerig tur for os alle."