Live fra Bremen

Gribskov Gymnasium har i slutningen af september haft besøg fra deres partnerskole i Bremen – Gymnasium links der Weser. Det var otte elever fra 3.g  tysk højniveauholdet og deres lærer Jochen Clement, som tog imod otte elever fra Bremen og deres lærer Jonathan Eicker. De tyske elever var indkvarteret hos de danske elever og fulgte undervisningen nogle dage. Der blev dog også tid til at se nærmere på både Helsinge, Gilleleje og København. For de tyske gæster var det en stor oplevelse at se, hvor digitaliseret skolehverdagen hos os er, hvor fx opgaveskrivning, aflevering, retning og tilbagelevering foregår elektronisk. I Tyskland foregår alt skriftligt i undervisningen og til eksamen stadig i hånden. Også vores ugentlige morgensamling i Kultursalen med musikindslag fra eleverne vakte beundring.
I begyndelsen af december rejser de danske elever til Bremen på genbesøg og kan på det tidspunkt bl.a. opleve byens berømte julemarked. I mellemtiden fortsætter de danske og de tyske elever kontakten via WhatsApp.
På billedet tager de danske elever afsked med de tyske elever efter en meget vellykket udveksling.